29.04.2016

Rysuj z JulaLou #5 - Jak rysować oczy?

Hej! W dzisiejszym tutorialu pokażę jak krok po kroku narysować oko - jedno kredkami, drugie ołówkiem, krok po kroku - od szkicu do cieniowania.


Oko kredkami


Zaczynamy od narysowania dwóch linii. Oko jest zbliżone kształtem do migdała:


Rysujemy kąciki, zaznaczamy linię wodną.  Rysujemy tęczówkę - tęczówki zawsze są okrągłe:


Zaznaczamy powieki:


Na środku tęczówki rysujemy źrenicę (źrenice zawsze znajdują się pośrodku tęczówek). Zaznaczamy odbicia światła. Może być ich dowolna ilość. Mogą być takie jak na zdjęciu poniżej, okrągłe lub jeszcze inne:


Cieniujemy białko oka - nie jest ono idealnie białe, można pocieniować je (oprócz szarego) lekko kremowym. Kolorujemy źrenicę na czarno:


Teraz zaczynamy tęczówkę - rysujemy kreseczki od środka jasnobrązowym, zostawiając puste miejsce w miejscu odbicia:


Obrysowujemy tęczówkę ciemnozielonym i rysujemy kreseczki do środka:


Jaśniejszym zielonym rysujemy dłuższe kreseczki, najjaśnieszjym wypełniamy całą tęczówkę  (kolorujemy "błysk" tylko od zewnątrz):



Ciemnozielonym poprawiamy kreski do środka, a białą dobrze pokrywająca kredką (np. Derwent Coloursoft) rysujemy kreseczki na środku:


Linię wodną zaznaczamy różową kredką, tym samym kolorem zaznaczamy kontury i wypełniamy kącik oka:


Brązową kredką rysujemy linię wodną od kącików, tak aby pośrodku dalej był różowy. Cieniujemy kącik, rysujemy białym żelopisem jasne miejsca:


Kolorujemy skórę wokół oka, powieki brązowym, kremowym i zaznaczamy najjaśniejsze miejsca białym:




Rysujemy rzęsy rysując kreseczki od okaw górę, w kierunku takim, jak na zdjeciu poniżej. Na początku oka rzęsy są krótsze.


Rysujemy rzęsy na dole - są one krótsze, niż te u góry:


Oko ołówkami


Zaznaczamy kształt oka, tak jak w pierwszym oku:


Zaznaczamy tęczówkę, źrenicę i błysk w oku oraz rysujemy cień na białku:


Obrysowujemy tęczówkę, rysujemy kreseczki do środka (tak jak w pierwszym oku, ale ołówkiem):


Cienujemy kącik i powieki:





Dorysowujemy rzęsy, brew. Brew rysujemy zaznaczając najpierw jej kształt, później robiąc małe kreseczki do góry.



To są oczy rysowanie z głowy. Rysując ze zdjęcia rysuje się inaczej, trzeba trzymać się szczegółów, tak jak na zdjęciu.

Mam nadzieję, że tutorial przyda się Wam :)

44 komentarze:

  1. Ojejjjjj! Cudowne oczko ! :*
    http://zapiski-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały rysunek, chętnie zastosuję się do zamieszczonych przez Ciebie rad <3 <3
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny tutorial. Czemu tak rzadko prezentujesz rysunki rysowane ołówkiem? ~wiera~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie przepadam za rysowaniem ołówkami, wolę prace w kolorach ;)

      Usuń
  4. Ale super!! Wydaje mi się jedynie, że górne rzęsy tuż przy kąciku oka zazwyczaj są skierowane trochę ku dołowi, albo to ja mam takie dziwne oko XD Na pewno korzystam, super jest ♥ Szczególnie podobają mi się tęczówki *o*

    OdpowiedzUsuń
  5. ładne oczko mi za bardzo nie wychodzą
    a jak już mówimy o oczach to ja mam jedno niebieskie a drugie bardziej zielone XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejo tu AMbUrsHia
    Gdy mój blog jeszcze istniał(Jak to brzmi:)) Nominowałam cię do LBA :)
    Pytanka:
    1.Dlaczego założyłaś bloga?
    2.Masz zwierzątka?Jak tak to napisz coś o nich
    3.Lubisz zespół Coldplay?
    4.Sarsa VS Cleo?Co wolisz?
    5.Co myślisz o świnkach morskich?
    6.Gdybyś mogła to wolałabyś latać czy oddychać pod wodą?
    7.Kot czy pies?Wybierz:)
    8.O czym marzysz?
    9.Pichcisz cuś?
    10.Lubisz czekoladę z orzechami?
    11.Wymyśl własne pytanie i na nie odpowiedz:)
    AmBur

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz nominację do LBA
    1.Czym lubisz rysować?
    2.Jak wygląda twój pokój
    3.Lubisz tańczyć?
    4.Ile masz wzrostu?
    5.Zbierałaś LPS?
    6.Ile lat ma twoje rodzeństwo?
    7.Czy znasz serial Violetta?Co o nim sądzisz?
    8.TM czy LL?
    9.Masz fb?
    10.Chciałabyś nagrywać na YT
    11.Lubisz zwierzaki?

    Emma.and-her,destiny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, to odpowiem w komentarzu :)
      1. Kredkami...
      2. Jest jasny, mam białe meble i szare ściany.
      3. Nie za bardzo
      4. 165 cm
      5. Dawno, baardzo dawno :)
      6. 12 lat
      7. Kojarzę... Nie lubię go :P
      8. LL
      9. Mam
      10. Nie, raczej nie
      11. Lubię;)

      Usuń
    2. musisz nominować 11 blogów

      Usuń
    3. Robiłam już LBA 6-7 razy, nie chcę jeszcze raz jominować blogów, pisać pytania...

      Usuń
    4. starałam się...Czemu mnie to spotyka?Przestaję Cię czytać

      Usuń
    5. Nie podałaś nawet adresu swojego bloga, ciężko mi napisać jaki blog mnie nominował. I przykro mi, że przestajesz mnie czytać, bo staram się, aby mój blog był o tematyce typowo artystycznej, i nie chcę, aby 1/3 postów była postami o LBA lub tagach, czyli gdzie odpowiadam na pytania...

      Usuń
    6. Jula,ty to się jakimś anonimem przejmujesz?
      Nie podała adresu bloga bo zapewne go nie posiada;)
      Takich komów to nawet nie dodawaj na bloga bo są tyle warte co nic.
      Nie przejmuj się więc kimś takim:)
      Zuzia
      PS.Ja pisze z anonima ale się podpisuje:D

      Usuń
    7. Zuzia ma rację.Ten anonim albo Ci zazdrości mega popularności ,bo ją masz.Albo w życiu nie ma ambicji.Powiem szczerze że obrażanie się za nie opublikowanie LBA jest na poziomie ok rocznego dziecka,no cóż może też być cofniętym 2-latkiem(bez obrazy).Czasami samej mi przykro gdy czytam takie komentarze.Powiem Ci coś szczerze.Karzdy ten komentarz jest od anonima i nie ma co się nim przejmować.Czasem myśle sobie że ludzie nie mają serca.A poza tym masz prawo do publikowania lub nie LBA tagów i innych bzdetów na blogu ale masz prawo także tego nie robić;)Nie przejmuj się!Patrz na ilość pozytywnych komentarzy,Jest ich 99% (około),więc czym się przejmować?Masz nas,wiernych czytelników i innych hejterów bądź zazdrośników.Cieszę się ,że hejterów ciut ubywa:)Może kiedyś znikną z internetu całkiem?Kto wie,kto wie:)
      Pozdrawiam Martyna

      Usuń
    8. Dzięki dziewczyny, w sumie to macie rację :D

      Usuń
    9. :D Nie ma za co.Czytelnicy są od tego aby ,,wyczarować uśmiech na twarzy blogerki:)
      Martyna

      Usuń
  8. Piękne ci te oczy wyszły :) Przyda mi się tutorial, bo nie do końca nigdy wiem jak rysować realistyczne oczy, zazwyczaj rysuje takie bajkowe :p
    Pozdrawiam i zapraszam na konkurs :)
    Magymany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. http://bramyksiazek.blogspot.com/
    Twój blog został nominowany do LBA.
    Nie ma konieczności odpowiadania więc jeżeli nie chcesz po prostu zignoruj ten komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne rysunki :) Na pewno skorzystam z tego tutorialu.
    momentofdreamsheart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super poradnik, bardzo przydatny :)
    Zapraszam:
    http://naszprzytulnykacik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne oczy <3
    I mam jedno pytanie:) Dlaczego kiedy wpisuję twoją nazwę na snapie (julalou2001) nie wyskakuje mi ten plusik, żeby dodać?;)Próbowałam już kilka razy i nie wchodzi...:( Czy wpisuję złą nazwę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nazwa to julalou_2001. Możliwe, że gdzieś się pomyliłam przy podawaniu jej :/

      Usuń
  13. Wow! Gdybym ja tak kiedyś umiała...
    julieteverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne, chyba jeden z lepszych blogów jaki widziałam ��

    OdpowiedzUsuń
  15. kiedy zrobisz ulubieńców kwietnia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W maju pojawią się ulubieńcy kwietnia i maja, bo na ten miesiąc mam już kilka innych pomysłów na kolejne posty :)

      Usuń
    2. okey:)Wytrzymam

      Usuń
  16. Jeju, zazdroszczę Ci talentu:)
    http://millie-milllie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja także:)
      Choćbym nie wiem jak się starała nie narysowałabym tak pięknego rysunku jak Julka
      Martyna

      Usuń
  17. Wow! Pięknie narysowane oko *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. zmieniłaś wygląd bloga?
    CUDOWNY!!!!
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zmieniłam trochę, ale nagłówek dostał pikselozy i będę musiała zrobić kolejny...

      Usuń
    2. piękne już się ucze:)
      Zostaje twoim czytelnikiem!
      Tosia

      Usuń
  19. Fajny, pomocny post. W końcu nauczyłam się rysować oczy po tylu nieudanych próbach :D
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie w wolnej chwili! :)
    http://aleerka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie wszystko opisałaś :) Na pewno wszystkie rady się przydadzą, bo sama się uczę rysować. Myślę, że nie jestem tutaj ostatni raz :) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ekstra oko i pomocniczy post. Zapraszam:yashleyhekatemonster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super post i ekstra rysunek. Zapraszam: yashleyhekatemonster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Pinkne oczyska *.* Też chcem tak rysować !
    Zapraszaaam ! ituciemam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń