11.04.2016

DIY #5 - Pojemniki na kredki

Będąc ostatnio u przyjaciółki, wpadłyśmy na pomysł ozdobienia puszek po Pringlesach (wtedy powstała puszka po lewej). Gdy przyszłam do domu, przypomniałam sobie, że w pudełku mam kolejną... I stwierdziłam, że zrobię kubek na kredki, do którego instrukcję pokażę Wam w tym poście!


Do wykonania pojemnika na kredki będą potrzebne:
  • klej (szkolnego do przyklejania wełny, gorącego do przyklejania ozdób - jeśli nie macie gorącego, możecie użyć taśmy dwustronnej lub kleju szkolnego),
  • puszka/okrągłe pudełko,
  • wełna/włóczka - najlepiej szara lub beżowa,
  • koronka lub wstążka,
  • serduszka, kwiatki lub inne ozdoby, 
  • pędzle (do kleju oraz farby)
  • biała farba akrylowa.


Najpierw za pomocą gorącego kleju przyklejamy początek włóczki na odwróconą puszkę - na bok, nie na spód:


Później po kolei smarujemy klejem części puszki i obwijamy ciasno włóczką (najlepiej smarować klejem np. paski na szerokość 3-5 rzędów, obwijać zanim klej zdąży wyschnąć, znowu smarować itd.):


Gdy zostanie nam pasek na szerokość przygotowanej koronki lub wstążki, obcinamy włóczkę, przyklejamy koniec gorącym klejem, i czekamy aż włóczka wyschnie:



Gdy wszystko już wyschnie, najpierw malujemy brzegi puszki (możemy pomalować kawałeczek w środku) oraz pozostawiony pasek, który będzie pod koronką (żeby kolor puszki nie prześwitywał):


Gdy farba wyschnie, gorącym klejem naklejamy wstążkę/koronkę (pod brzegiem puszki) oraz ozdobę - drewniane serduszko, gwiazdkę, kwiatka - najlepiej w kolorze wstążki/koronki. Najlepiej najpierw nakleić ozdobę - to będzie przód pojemnika - a następnie koronkę, zaczynając z tyłu, żeby nie było widać miejsca sklejania



Gotowe! Teraz wystarczy włożyć do pojemnika ulubione kredki, mazaki, markery, długopisy!



Jak podoba Wam się ten pomysł na przechowywanie kredek? Koniecznie wysyłajcie swoje własnoręcznie zrobione pojemniki - julalou2001@gmail.com :)

15 komentarzy:

  1. Super są <3
    Czy mogę do tego użyć kleju MAGIC?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak, myślę że się sprawdzi ;)

      Usuń
    2. OK TO MAM CO ROBIĆ :D
      Jakbyś chciała to wpadnij do mnie ;) http://artystycznie-k.blogspot.com

      Usuń
  2. Ładne i kreatywne! Robiłam kiedyś coś podobnego. :)
    Zapraszam do mnie, też na DIY! :D
    NOWY POST [klik!]

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne �� muszę zrobić
    Pozdrawiam i zapraszam na mojego
    julka133.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale extra! Musze skorzystać bo moje puszki na kredki to lipa :(
    Buziaki :*
    Magymany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne, musze kupić włóczkę bo mam tylko brązową, ale myślę że w kolorach brązu też będzie mi pasować <3 świetne jak zawsze , kiedyś próbowałam boś takiego zrobić ale nie miałam dobrego kleju i mi się roozwaliło- ale chyba spróbuję jeszcze raz może w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno wykorzystam! ~kitty333

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja moje ozdoby robię z taką samą koronką! A ja używam tylko kleju Magic.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super DIY, chyba sobie taki zrobię. :)
    amyrysuje.blogspot.com
    ray-of-happiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne, muszę zrobić! Moje kredki jak na razie walka się po biurku.
    lennie-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam te puszki wychodzą świetnie!!! Tylko mam rade żeby wziąć grubą włuczke :-D ~asiozaur~ lam lam

    OdpowiedzUsuń
  11. Następnym razem nie wyrzucam puszek i robię sobie pojemniczki ;)
    Pozdrawiam :)
    oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń