08.02.2016

DIY #4 - Zakładka do książki w akwarelowe serca

Zbliżają się walentynki - pomyślałam, że przygotuję na tą okazję DIY, dlatego dzisiaj pokażę Wam sposób na zrobienie zakładek do książki, które możecie komuś podarować na walentynki lub inną okazję (ja podarowałam jedną babci na urodziny).


Do wykonania zakładek potrzebujemy:

  • Dość sztywny blok A5 (do akwareli lub techniczny),
  • farby akwarelowe i pędzel,
  • biała kartka,
  •  linijka, nożyczki i dziurkacz,
  • ołówek lub kredka,
  • wstążki, tasiemki i koraliki.


Zaznaczamy odległości co 5 cm na krótszych krawędziach i łączymy (zgubiłam gdzieś zdjęcie połączonych - chodzi mi o to, żeby połączyć punkty naprzeciwko):


Na osobnej kartce ołówkiem (lub kredką) rysujemy serca i wycinamy - to będzie nasz szablon:



Otwieramy farby, przygotowujemy wodę i malujemy serca przykładając nasz szablon. Ja malowałam serca dwoma pędzlami - od dołu malowałam jednym kolorem farby, drugim pędzlem - innym kolorem. Możemy malować wszystkie serca w jednej kolorystyce, lub jak ja - w kolorach tęczy.


Jeśli gdzieś wyjedziemy poza szablon, wystarczy domalować kawałek serca.



Gdy namalujemy wszystkie serca, rozcinamy zakładki:


Na dole dziurkaczem robimy kilka dziurek:


Możemy zawiązać przez nie sznureczki lub wstążki. Ja przewlekłam tasiemki i obwiązałam każdą u góry nitką, żeby nie spadała, w ten sposób:



Zakładka gotowa! Teraz możemy podarować ją komuś bliskiemu!
P.S. Jeśli Wasza zakładka wygnie się od farb, żeby ją wyprostować można włożyć ją do książki.




Jak podoba Wam się taki pomysł na prezent walentynkowy?
P.S. wysyłajcie na maila pytania do Q and A - julalou2001@gmail.com 

17 komentarzy:

  1. Ślicznie wyszło, szczególnie ten efekt ombre świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło na prawdę super. Tyle kolorów sprawia, że życie studenta uczącego się do egzaminów jest mniej szare.
    pomau-nolimits.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne. Jak akurat wszystkie zakładki gryzę :P (jak mnie wciągnie lektura, niekoniecznie kulinarna :P ) ale mam taką, bliską memu sercu koleżankę co szanuje książki i zakładki, a ma ich naprawdę wiele, chyba jej coś takiego sprezentuję. Gdzie kupiłaś takie ładne tasiemki? P.S. Te tasiemki dobrze opalić na końcach zapalniczką żeby się nie strzępiły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem skąd są akurat te tasiemki, ale takie zestawy są np. w Empiku. Wiem, można opalić lub pomalować bezbarwnym lakierem, ale ta akurat się nie strzępi, jest dość sztywna :)

      Usuń
  4. O ja! Nigdy nie widziałam czegoś podobnego <3! To jest fantastyczne :3. Twoje DIY są cudowne i mam nadzieję, że będzie ich dużo więcej, bo już wszystkie twoje DIYwykonałam :) i mi służą!
    Pozdrawiam :* i zabraszam:
    majkaart122.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ! :) Na pewno sobie taką zrobię.. :3

    OdpowiedzUsuń
  6. kupiłam dzięki Tobie animorphie i się w niej zakochałam, świetna zakładka

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna zakładka taka oryginalna i prosta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudowne te zakładki! *o* Chyba zrobię coś takiego mojej BFF na urodziny, a ma je akurat w Walentynki :T ;)
    ~Natali-Style

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że czytasz Zakon Feniksa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny i bardzo przydatny post. Z chęcią zostanę tu na dłużej. pozdrawiam, sandy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Harrego Pottera czytałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dość dawno ;) Włożyłam zakładkę do zdjęcia ;)

      Usuń
  12. Wykorzystałam :D Co parawda nie wysło mi tak pięknie jak Tobie, ale bardzo fajnie to wytłumaczyłaś, i mi się udało :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł :) Bardzo podoba mi się ta zakładka ;)

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow wygląda świetnie! I widzę że czytasz Harrego Pottera :3

    OdpowiedzUsuń