22.12.2015

CIY - Piernikowe Ciasteczka Korzenne

To pierwszy post na moim blogu i CIY (Cook It Yourself, czyli "upiecz to sam"). Pomyślałam, że może przyda się komuś świąteczny przepis na ciasteczka korzenne.


CIASTECZKA KORZENNE

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki tortowej,
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 1 łyżka masła,
  • 3 łyżki wody,
  • 0,5 szklanki miodu,
  • przyprawa do pierników,
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
  • 1 jajko.
Przygotowanie

Dodać miód, 1 łyżkę wody i przyprawę. Zagotować i wystudzić.
Dodać mąkę, jajko, masło, cukier i sodę oczyszczoną rozpuszczoną w 2 łyżkach wody.

Wymieszać i wszystko razem ugnieść. Piec 2-3 minuty w nagrzanym piekarniku do 240 stopni.

Po wystygnięciu pierniczków można je także ozdobić lukrem, posypką :)











Ozdobione pierniczki - część z nich jest dla Olgi oraz mojej przyjaciólki Oli :)


Ciasteczka są miękkie lub chrupiące w zależności od grubości ciasta podczas wycinania :)

Jeśli zrobiliście pierniczki z mojego lub innego przepisu - koniecznie pochwalcie się nimi! Wysyłajcie na mojego maila - julalou2001@gmail.com - postaram się wstawić je w świątecznym poście który ukaże się w czwartek!

10 komentarzy:

  1. Jakie apetyczne! Muszę koniecznie wypróbowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wyglądają ja robiłam troche inne a teraz je tylk udekoruje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałam sobie Twój wpis do zakładek w mojej przeglądarce. Pokażę mamie, może wykorzystamy Twój przepis? :)
    http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pięknie, od dawna mam ochotę na pierniczki ale nie mogę zabrać się za ich pieczenie. Mam nadzieję, że ktoś z mojej rodziny upiecze coś równie smacznego :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama wymyśliłaś przepis? Bo ja lubię korzystać z takich domowych przepisów! :D
    marmurka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robiłam innym przepisem,ale też wyszły super! <3 Kocham pierniczki ^^

    Życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku!
    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis! Koniecznie muszę wypróbować.
    Śliczne zdjęcia :)

    Wesołych Świąt!
    wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń