14.09.2015

Kurs w ViaModa!

Hej!
Jak już pewnie wiecie nagrodą za I miejsce w konkursie Miejska Plaża był darmowy udział w kursie w szkole ViaModa w Warszawie.
Jeśli chcecie wiedzieć jak wyglądał zapraszam do czytania!




RYSUNEK ŻURNALOWY - POZIOM PODSTAWOWY
DZIEŃ 1

Nie wiem czy wiecie ale kurs na który pojechałam był dwudniowy.
Na szczęście mamy rodzinę w Warszawie więc nie było problemu z noclegiem.

Z domu wyjechaliśmy po 3 rano - spałam zaledwie 4 godziny...
O 9 byliśmy już na miejscu więc byłam przed czasem. 

O 10 przyszli już pozostali uczestnicy kursu - byłam najmłodsza :)
Zdziwiła mnie liczba osób - pojawiło się tylko 8, myślałam że będzie dużo więcej! 

Prowadząca zajęcia pani Dominika rozdała nam kserówki stron z książek dotyczących rysunku żurnalowego a dokładniej rysowania sylwetki z których korzystaliśmy w trakcie kursu.
Na stole były już przygotowane farby, pastele, ołówki, kartki i inne materiały z których korzystaliśmy. 

Zaczęliśmy od ćwiczeń w rysowaniu sylwetki kobiecej.


Otrzymaliśmy także szkicowniki LillaLou Ferosh z których korzystaliśmy następnego dnia.



Gdy już uznaliśmy że możemy przejść dalej próbowaliśmy z ubraniami oraz dodawaniem koloru.
Pierwszy projekt był bardziej projektem próbnym - zrobiłam go techniką mieszaną; kredki, pastele i farby.
Nie wyszedł tak jak chciałam ale w końcu to dopiero pierwszy.


Zaczęłam drugi projekt - wyszedł trochę lepiej ale i tak stwierdziłam że może kolejny zrobię inną techniką.




Kolejny projekt wykonałam suchymi pastelami oraz ołówkiem 
Chyba nie wyszedł najgorzej :)


Pierwszego dnia oprócz tych prac zrobiłam jeszcze kilka ale nie będę Was zanudzać :)


DZIEŃ 2

Kolejny dzień zaczęliśmy od rozrysowania - wszysycy usiedliśmy na końcu stołu ana początku po kolei po jednej osobie stawaliśmy się "modelami", robiliśmy wybraną pozę a pozostali mieli za zadanie w 10 minut zrobić szybki szkic sylwetki i ubrań :)


Następnie zabraliśmy się za sylwetki mężczyzn i dzieci - jednak wolę rysować kobiety haha :)


Po dłuższym czasie rysowania mężczyzn, niemowląt, nastolatków stwierdziliśmy że wszyscy mamy dość i rysowaliśmy sobie na luzie, każdy to co by chciał.
Niektórzy sami wymyślali projekty, stroje, a inni inspirowali się zdjęciami różnych stylizacji oraz rysunków żurnalowych.
Bardzo ucieszyłam się kiedy pani Dominika przyniosła Promarkery - od dawna chciałam spróbować jak się nimi rysuje. Było ich bardzo dużo więc nie było problemu z brakiem danego odcienia.
Pierwszy raz miałam okazję nimi rysować i jestem zachwycona, są świetne!

Promarkery podejście pierwsze - inspirowane sukienką ze zdjęcia, ale trochę ją zmieniłam.


Promarkery podejście drugie - tym razem suknia ślubna zupełnie z głowy:


Trochę nie dopracowałam twarzy ale jest chyba ok :)


Kolejna stylizacja z głowy - tak nieco wiosennie :)



W końcu mając dosyć rysowania sylwetek zabrałam się za Ferosh - pani doradziła mi żebym spróbowała dodać coś innego, nadać markerami jakąś fakturę.
Ten projekt zajął mi najdłużej, trochę się nakropkowałam :)


I gotowe!



Przywiozłam do domu naprawdę dużo projektów...


Moim zdaniem kurs był naprawdę świetny i zrobiłam duże postępy!
Aż żałuję że się skończył, było cudownie, miła atmosfera, mała grupa, nauczyłam się mnóstwa rzeczy jeśli chodzi o rysunek żurnalowy!

Chciałabym jeszcze kiedyś pojechać na taki kurs, bardzo mi się spodobało :D

P.S. Jeszcze w tym tygodniu przyjdzie do mnie pocztą certyfikat ukończenia kursu!



12 komentarzy:

  1. Super post :D I strasznie zazdroszczę kursu ;D :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Woooww nie mogło być inaczej to Ty musiałaś się dostać na ten kurs ;) nawet nie wiesz jak bardzo chciałabym TAK rysować

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie to opisałaś, widać, że było ciekawie :D Gratuluje, a projekty świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja bym tam chciała pojechać ( teraz już nigdy nie wygram stałaś się niepokonana :( )

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ci zazdroszczę :D Aczkolwiek zgadzam się z Ratilove_Art to ty zasłużyłaś na ten kurs, i za to ci bardzo gratuluję! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie! Malina, miód i piękno! Należało Ci się! Gratki :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, dziękuję że zrobiłaś te zdjęcia. Promarkerami naprawdę super poszło! Może za te trzy lata też coś takiego wygram jak będę w Twoim wieku!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja bym chciała brać udział w tym kursie. Masz piękne projekty. Może w następnym poście pokażesz jeszcze te dzieci, niemowlęta i nastolatków. Jestem ciekawa jak Ci wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo! mega zazdroszczę i jednocześnie gratuluję :)
    ładnie rysujesz! :) kontynuuj dalej naukę :)

    a little CUP of ART - ilustracje, moda, sztuka, kultura

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)
    siostramimbli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej! Przepięknie rysujesz,super pomysł na bloga! Jestem zachwycona!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rysujesz naprawdę ślicznie *-*

    OdpowiedzUsuń