21.09.2015

Jarmark Cysterski - Pelplin

Cześć! 
Wczoraj byliśmy z Pelplinie na Jarmarku Cysterskim. 
Odbywa się on co roku w trzeci weekend września w Pelplinie. 


Pierwsze miejsce w które poszliśmy to katedra, padało więc pomyśleliśmy żeby się gdzieś schować - zobaczyliśmy, że w niej odbywały się warsztaty więc zostaliśmy na dłużej.
Można było zrobić własnoręcznie świeczkę, nauczyć pisać się gęsim piórem, zobaczyć jak w średniowieczu robiło się "farby" oraz jak się nimi maluje.

Pisanie gęsim piórem było trochę trudne, dałam rade zrobić tylko kilka liter :)


Malowanie z bratem - najlepsze było robienie farb i mieszanie! 
Farby są zdobione z żółtka oraz barwników...
Jak widzicie za pojemniki służyły muszelki haha!



Po warsztatach wyszliśmy na dwór - wtedy w miarę przestało padać. 
Pooglądaliśmy różne rzeczy na stoiskach - od miodu, oscypków i innych wyrobów po rękodzieło. 
Wszytsko było tak dość podobnie jak na naszym Jarmarku Dominikańskim, tyle że trochę mniejsze :)

Obejrzeliśmy także paradę - było mnóstwo koni, rycerzy, średniowiecznych księżniczek na szczudłach i nie tylko, naprawdę było co oglądać! 


Moim zdaniem było naprawdę fajnie - żałuję że nie zrobiłam więcej zdjęć...
Za rok chętnie przyjadę jeszcze raz i Was też zachęcam!

W moje ręce wpadł także łuk z Jarmarku - już nie mogę się doczekać kiedy będę mogła go wypróbować razem z bratem :D 

11 komentarzy:

  1. Jak zwykle u Ciebie, bardzo fajna fotorelacja :-) nigdy nie miałam okazji w czymś takim uczestniczyć, buziaki!!

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/09/otien-happines-boutique.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Super relacja :) Musiało być bardzo ciekawie :)

    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne jest to pisanie gęsim piórem, z tego co widzę bardzo ładnie ci wyszło :)
    Świetna fotorelacja!
    Zapraszam na mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Kurczę chciałabym też pojechać, za rok na pewno będę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję bloga, jest nieziemski :)
    http://fridayp.blogspot.com/ <--- Enjoy :)
    Dobrej Nocy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe! Brat talentu chyba nie ma :D Ciekawi mnie czy masz w rodzinie plastyków? Czy tak Ci się samo zrobiło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam w rodzinie nikogo :D Nie wiem co ale chyba samo X) P.S. Brat jest młodszy :)

      Usuń
  7. Ja też mam łuk. Uwielbiam z niego strzelać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia! Masz talent! :)
    http://wikaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. swietne fotki, super wyszło ci pisanie. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń